برزن گفت: توزیع خدمات باید در تمام نقاط شهری و برای تمام آحاد جامعه به صورت یکسان و عادلانه انجام شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل برزن کارشناس ارشد عمران و شهرسازی گفت: خدمات شهری می‌بایست به فراخور نیاز‌های هر منطقه توزیع شود و چنانچه توزیع خدمات به صورت عادلانه صورت نگیرد، از سویی موجب توازن نداشتن مناطق شهر شده و از سوی دیگر باعث بروز مشکلات زیستی، اجتماعی و ... خواهد شد.

او بیان داشت: آلودگی هوا، ترافیک، مشکلات محیطی و ... نمونه‌هایی از تبعات برقرار نشدن عدالت در توزیع خدمات شهری است که گریبان گیر شهروندان خواهد شد و یکی از اصول مهم جهت توسعه شهری بهره‌وری یکسان شهروندان و ساکنین مناطق آن شهر از امکانات و فرصت‌های موجود می‌باشد که همین امر باعث مشارکت و همکاری شهروندان با مسئولین جهت پیشبرد اهداف مدیریتی شهر خواهد شد.

برزن تصریح کرد: لازم است که شورای شهر با برنامه ریزی دقیق و مدون نسبت به توزیع یکسان و عادلانه خدمات بین مناطق مختلف اهتمام لازم را داشته باشند و مسئله مدیریت شهری که از مسائل مربوط به شورای شهر است فراتر از امور شهرداری و شامل مسائلی از قبیل آموزش، فرهنگ، امنیت، بهداشت و سلامت و ... است.

کارشناس ارشد عمران و شهرسازی ادامه داد: تلاش شورای شهر برای عدالت در توزیع خدمات و امکانات در مناطق مختلف و برای عامه شهروندان، به ویژه مناطق کمتر برخوردار و حاشیه نشینان شهر موجب افزایش رفاه و رضایتمندی شهروندان و داشتن شهری شاداب و موفق خواهد بود.

او گفت: در غیر این صورت بی عدالتی و توازن نداشتن توزیع خدمات و امکانات شهری، رفاهی و ... در بعضی مناطق می‌تواند زمینه ساز ناپایداری و گسست در بافت اجتماعی شهر را رقم زده که تبعات آن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی گریبان گیر شهر و شهروندان خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.